Конструкція

Як уже згадувалося раніше, Інформаційні Табло знаходяться в підпорядкуванні у Центральній служби Управління Міським Транспортом. Транспортне Підприємство укладає договір з Центральною службою на право доступу до сервісу Інформаційних Табло, встановленим на зупинках, що обслуговуються даним підприємством.

ascont tablo

З малюнка видно, що табло легко модифікуються через модульну конструкцію. Чотири верхніх базових модуля виконані в однаковому конструктиві і відображають графік приходу певного типу транспорту (зверху вниз: автобусів, тролейбусів, трамваїв і маршрутних таксі). Жовтий фон мають статичні інформативні елементи, які можуть підсвічуватися звичайними лампочками розжарювання або денного світла. Інші елементи несуть динамічну інформацію і виконані з використанням світлодіодних елементів.

Електронна схемотехніка вкрай проста і однакова, що забезпечує низьку собівартість модуля, його легкий ремонт і взаємозамінність. Кількість модулів відповідає кількості типів транспорту, які обслуговує Інформаційне Табло на даній зупинці. Якщо, наприклад, табло обслуговує тільки трамвайні маршрути, то інформація про кожного з них виводиться з періодичністю 3 сек, на єдиний модуль з піктограмою трамвай.

Кожен модуль забезпечує пасажира наступною інформацією (зліва направо від піктограми):

  • Номер маршруту, що обслуговує дану зупинку
  • Покажчик напрямку руху відповідно мапі (північ, південь, і т.д.) від даної зупинки в сторону кінцевої. (Інформація не з розряду обов'язкових, але може бути корисна пасажиру для швидкого орієнтування по карті)
  • Час, що залишився до приходу найближчого Транспортного Засобу в хвилинах (де, наприклад, «1» слід читати як - менш 1-ї хвилини)
  • Кількість Транспортних Засобів даного маршруту, наступних за найближчим (iнформація не з розряду обов'язкових, але може бути корисною)

ПРИМІТКА: в даний момент можливо подати зазначену інформацію в більш зручному вигляді, при цьому зменшивши вартість

5-м зверху показаний опціональний модуль 'рядка, що біжить', призначений для показу реклами. Зацікавлені підприємства можуть замовляти в Центральній службі Управління Міським Транспортом розміщення рекламних рядків на Інформаційних Табло, де встановлений даний модуль. Також можливо організувати показ інформації про поточний час і температуру повітря. В такому випадку «Час» і «Температура» виводяться поперемінно в правому куті модуля "рядка, що біжить".

ПРИМІТКА: тому що в 'рухомому рядку' міститься більше світлодіодних елементів, ніж в базовому блоці, то вартість модуля відповідно збільшиться

Наступним опціональним неподільні вузлом Інформаційного Табло є панель, що містить паперову карту з відображеними маршрутами, що обслуговуються на даній зупинці, яка відображається на карті маркером (гурток, хрестик, або ін.)

ПРИМІТКА: мається на увазі розміщення вищевказаної інформації на обох сторонах модулів

Єдиним інтелектуальним пристроєм Інформаційного Табло є Модуль Управління, який передбачається розмістити в стовпі, через який вiн підключений до джерела живлення табло і на якому закріплюється. Цей простий і компактний пристрій обробляє інформацію від всіх Транспортних Засобів, що обслуговуються даним Інформаційним Табло, і виводить її на описані вище модулі відображення.

Eлектроніка

На наступному малюнку показані основні функціональні вузли центрального Модуля Управління та модулів Відображення Інформації. Жовтим кольором виділені опціональні елементи контролера і модуль «біжучого рядка».

tablo schМодуль Управління

Складається з:

  • MCU
  • Обладнання для підтримки недорогий MESH-мережі обраного типу (в місті) або GSM-модему (для заміських зупинок)
  • Датчика температури (опціонально)
  • Датчика Освітленості для автоматичного включення/вимикання і регулювання яскравості світіння модулів Відображення Інформації протягом доби
  • Опторазвязкі уніфікованого інтерфейсу підключення модулів Відображення Інформації
  • Блоку живлення AC/DC з урахуванням можливості підключення до 4-х базових модулів Відображення Інформації та панелі 'рядка, що біжить'

Базовий Модуль Відображення Інформації

Містить:

  • Лампочку підсвічування піктограми типу Транспортного Засобу
  • Світлодіодні елементи відображення графіка приходу Транспортних Засобів зазначеного типу
  • Опторазвязку уніфікованого інтерфейсу підключення інших модулів Відображення Інформації та/або Модуля Управління

ПРИМІТКА: тип транспортного засобу, що обслуговується конкретним модулем визначається відповідною перемичкою на роз'ємі підключення, конфігурація якої доступна Модулю Управління для зчитування

Модуль 'рядка, що біжить'

Містить:

  • Світлодіодні елементи реалізації 'рядка, що біжить'
  • Опторазвязку уніфікованого інтерфейсу підключення інших модулів Відображення Інформації та/або Модуля Управління

ПРИМІТКА: ширина і висота панелі в пікселях фіксуеться перемичкою на роз'ємі підключення, доступною Модулю Управління для читання

Модуль карти

Містить тільки лампочки підсвічування паперової карти.

ПРИМІТКА: всі згадані статичні елементи підсвічування (лампочки) з'єднуються в єдиний ланцюг і управляються ключовим елементом Модуля Управління в залежності від поточної освітленості табло.

Деякі дистанційно керовані параметри

З вищесказаного випливає, що більшість параметрів модулів Інформаційного Табло визначається перемичками в шлейфі їх сполуки. Центральна служба Управління Міським Транспортом повинна мати можливість дистанційно здійснювати наступні команди:

Підключити Транспортний Засіб до сервісу

Модуль Управління табло зберігає список дозволених до обслуговування маршрутів в незалежній пам'яті. Деякі маршрути можуть обслуговуватися одночасно декількома Транспортними Підприємствами. Команда призначена для дозволу обслуговування даним Інформаційним Табло визначеного маршруту, що забезпечується заданим Транспортним Підприємством.

Параметри:

  • Тип транспортного засобу (автобус, трамвай і т.д.)
  • Унікальний Ідентифікатор Транспортного Підприємства
  • Номер маршруту (наприклад, 69)

На підставі зазначених даних контролер Інформаційного Табло автоматично перевіряє чи дозволено обслуговування при запиті з боку Транспортного Засобу.

Відключити Транспортне Засіб від сервісу

Команда призначена для заборони обслуговування даними Інформаційним Табло визначеного маршруту. Параметри ті ж, що в команді «Підключити до сервісу».

Читати настройки

Команда призначена для зчитування всіх поточних параметрів табло з метою автоматичної перевірки його працездатності та відповідності поточним договорами на обслуговування Транспортних Підприємств.

Відключити табло

Модульна конструкція дозволяє оперативно проводити ремонт Інформаційного Табло і нарощування/скорочення кількості модулів Відображення Інформації. Після прибуття на місце, ремонтна бригада зв'язується з диспетчером Центральної служби Управління Міським Транспортом та просить відключити табло. Якщо з якоїсь причини це не можна зробити дистанційно, то повинен бути передбачений захищений локальний протокол відключення.

Дана команда призначена для виключення індикаторів і виведення табло з сервісу, тобто з участі в інформаційному обміні з Транспортними Засобами. Після цього можна проводити розтин конструкції і відключивши електроживлення, замінювати модулі. Конструкція Інформаційного Табло повинна бути реалізована таким чином, щоб при спробі несанкціонованого відкривання модуля (навіть людиною, знайомою з конструкцією), Модуль Управління встиг відправити повідомлення «Несанкціонований доступ» до Центральної служби Управління Міським Транспортом.

Включити табло

Дана команда призначена для первинного (або після закінчення ремонту) включення Інформаційного Табло. Після цього диспетчер Центральної служби Управління Міським Транспортом може, при необхідності, дистанційно запрограмувати необхідні параметри і перевірити працездатність табло.

Дозволити роботу табло

Команда подається після того як всі необхідні параметри Інформаційного Табло запрограмовані. З цього моменту дозволений автоматичний обмін інформацією з Транспортними Засобами і робота всіх індикаторів.

Завантажити рекламу

Команда передає дані для запису в незалежну пам'ять інформації, призначеної для показу в модулі 'рядок, що біжить'. Для тексту кожної реклами передбачені наступні параметри: кількість показів на годину, тривалість показу (секунд), дата початку показу, дата закінчення показу.

Завантажити профіль табло

Важко уявити, що хтось вирішить перейменувати, наприклад, Lincoln Tunnel на Манхеттені. У нас перейменовують як вулиці, так і цілі міста. Тому, серед інших стандартних параметрів необхідних для інформування пасажирів на даній зупинці, слід передбачити завантаження в незалежну пам'ять текстового і аудіо-файлу, що містить її назву. Додатково має бути завантажено хеш-значення, яки однозначно ідентифікують ці файли. Оскільки MESH-мережі призначені в основному для обміну короткими повідомленнями, то при під'їзді до зупинки Транспортне Засіб запитує у Інформаційного Табло вказаний хеш і порівнює з тiм, що зберігаеться в незалежній пам'яті свого Контролера Транспортного Засобу. Якщо значення не збігаються, то Контролер Транспортного Засобу автоматично передає значення хешу, отриманого від Інформаційного Табло в Диспетчерський Пункт свого Транспортного Підприємства, де він порівнюється з Базою Даних. Програмне Забезпечення Диспетчерського Центру передає контролеру значення хешів від попереднього і поточного назви даної зупинки. Якщо з якоїсь причини Контролер Транспортного Засобу містить помилкові дані, то в залежності від обраного типу MESH-мережі контролер може вимагати від Інформаційного Табло обидва файли і записати їх в свою незалежну пам'ять. Або, якщо його хеш збігається зі значенням попередньої назви зупинки, продовжувати використовувати його до повернення в парк, де файли старої назви будуть автоматично оновлені. В іншому випадку водій повинен оголосити зупинку самостійно через мікрофон.